La salut de les Dones se seguirą promovent de forma sostenible en mans d'actors locals

Amb el lema "Je dis oui a ma santé" (Jo dic sí a la meva salut), la FFS ha finalitzat aquest Gener 2019 el projecte de promoció del dret a la salut de les dones (DSR), amb l'objectiu d'establir mecanismes de defensa i promoció dels DSR i de fomentar el debat d'un tema de salut pública considerat tabú.

Al Senegal només un 20% de les dones prenen decisions autònomes sobre la seva salut (ONU Dones 2015). La desinformació, la manca de professionals i infraestructures sanitàries, la forta estructura patriarcal, la dependència econòmica, el poc poder de decisió en la planificació familiar i algunes pràctiques tradicionals amb fortes arrels socioculturals són factors pels quals les dones esdevenen un col·lectiu molt vulnerable, i la seva situació sociosanitària requereix una atenció especial.

Aquest projecte realitzat en col·laboració amb L'Institut de les Desigualtats i finançament de l'Agencia Catalana de Cooperació, ha perseguit 3 objectius complementaris: l'apoderament de les dones per a incrementar el seu poder de decisió sobre la seva salut; la sensibilització de la població; i la creació d'una xarxa comunitària i un espai de reflexió per assentar una base sostenible en la defensa i promoció dels drets sexuals i reproductius.

Pel tancament del projecte, l'equip de la FFS s'ha desplaçat a Dakar per fer seguiment de les darreres activitats i donar suport a la xarxa comunitària local. La FFS valora  els resultats del projecte molt positivament, especialment el fet que a partir d'ara les entitats locals disposen d'eines i recursos per continuar fent incidència social i política transformadora de forma sostenible a llarg termini.