FFS tanca la Vetllada de Santa Llúcia amb gran čxit de participació

La conferència “21 Dies per Canviar el Món” va omplir la Sala Gran de la Canonja de la Seu Vella.

El passat 13 de desembre, la Fundació Ferreruela Sanfeliu va organitzar la seva trobada anual, on es va fer balanç de l’any i es van plantejar nous reptes de futur. Un futur que s’encara amb visió positiva i mirant cap a casa, amb ganes de treballar per a promocionar la salut, l’art, la cultura i l’educació pel desenvolupament a Lleida.

Per transmetre aquesta visió positiva, la FFS va comptar amb la comunicadora i humanista Maria Reig, també part de l’equip de la Fundació, que va presentar per primer cop a Lleida la seva conferència de recorregut internacional, “21 Dies per Canviar el Món”. La conferència està centrada en el poder de la creativitat i la potencialitat dels petits gests individuals per a millorar el món en el que vivim, i va atraure aproximadament 200 persones al Turó de la Seu Vella, que de forma interactiva i participativa van poder experimentar la força del pensament positiu.

Entre els assistents a la celebració s’hi trobaven socis i sòcies de l’entitat, però també representants d’ONG locals i moviments socials, representants de l’administració pública i també públic general atret per la curiositat i l’atractiu de la proposta. Andrea Ferreruela, coordinadora de la Fundació, i el Dr. Rafael Ferreruela, president de l’entitat, van agrair la col·laboració de socis i sòcies, entitats i empreses que fan possible la tasca de la FFS i van fer balanç d’un any en el que s’ha fet patent el compromís amb Senegal però també s’ha enfortit la voluntat de continuar mirant a casa i treballar per fer de Lleida un lloc més amable i saludable.

D’aquest 2018, la FFS ha destacat la 16º campanya de cirurgia de cataractes a la regió de Kolda, una de les més empobrides de Senegal, també els tallers de sensibilització sobre salut ocular a les escoles del Senegal, el suport en la creació i propera posada en marxa del primer Diploma en Oftalmologia Pediàtrica a la Universitat de Medicina de Dakar i el suport en la creació d’una òptica social al país.

A Lleida, la FFS continua amb el compromís d’oferir assistència oftalmològica a persones en risc d’exclusió social i a persones sense cobertura sanitària, com els nens i nenes sahrauís acollits per famílies lleidatanes; realitzant tallers educatius en escoles i promocionant l’art i la cultura, a través del suport a la Fira de teatre de titelles de Lleida i altres iniciatives culturals i artístiques a la ciutat.