S'inicia el Diploma en Oftalmologia Pediątrica al Senegal

Sota la coordinació del Professor Papa Amadou Ndiaye del Centre d’Oftalmologia de l'Hospital Abass Ndao de Dakar, Senegal, i després de més de 5 anys de treball conjunt amb la FFS i Ocularis Associacó, aquest mes de desembre s’hadonat inici al primer Diploma en oftalmologia pediàtrica al Senegal.

Estructurat en format MOODLE, com a plataforma en línia educativa, el diploma es cursarà a distància i serà complementat amb dues sessions presencials de dues setmanes cadascuna. Aquestes comptaran amb la presència d’un equip mèdic català coordinat per Ocularis Associació

Aquest Diploma és un programa de capacitació que s'emmarca dins de les estratègies de formació professional impulsades per la WAHO (West African Health Organisation) i la IAPB (Agència Internacional per a la Prevenció de la Ceguesa). L’objectiu és contribuir a millorar la salut ocular i reduir la ceguesa evitable i curable de la població infantil de tota la regió de l’Àfrica occidental francófona, incidint en zones rurals i allunyades que fins ara tenen un accés restringit a la salut oftalmologica infantil.

Una iniciativa que ha tingut molt bona acollida i a la que la Fundación Visión Mundi ja ha donat tot el seu suport a través de l'atorgament de 4 beques de formació a oftalmòlegs senegalesos, entre els quals ha estat sel·leccionada la Dr. Marie Clemence Fayé, qui des de fa més de 8 anys col·labora amb la FFS de forma continuada.

A través del projecte i al llarg del seu desenvolupament ja s’han format a formadors locals en oftalmologia pediàtrica tant a nivell de diagnòstic com quirúrgic, així com s’ha capacitat a tècnics com a personal de suport i s’ha equipat una consulta d’Oftalmologia Pediàtrica i una aula de formació permanent. També s’han atorgat beques i alguns dels professionals senegalesos han tingut ocasió de fer estades de formació a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Si bé durant el període 2018-2019 es continua donant suport al projecte a través del finançament de la Universitat de Lleida (UdL), l’Ajuntament de Lleida i l’Ajuntament de Terrassa ja està previst que un cop iniciat el projecte pugui seguir funcionant de forma sostenible.