Un projecte que arriba al cor: millorem la salut ocular dels joves de Dakar

La sensibilització i revisió de joves a les escoles, la formació i apoderament de dones per a la promoció de la salut ocular entre els seus conciutadans, l’equipament d’un taller d’ulleres i d’una òptica social o la provisió de materials per a la detecció de malalties oculars bàsiques són algunes de les moltes activitats que hem pogut dur a terme amb aquest projecte de cooperació internacional gràcies al finançament de Fundació Probitas.

En paraules de Marcel Monteil, coordinador del projecte a Dakar, Senegal:

"Desde 1999 he estado trabajando en proyectos, programas de desarrollo y programas humanitarios, pero admito que este proyecto ha sido una experiencia personal que llega directamente a mi corazón. Con el contacto que tuvimos con los niños del centro de la ciudad, sentimos que el trabajo que hicimos fue concreto, no teórico.”

Tot va començar ara fa un any, a l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, amb una reunió de l’equip de treball format per membres de 3 entitats solidàries catalanes: Ocularis Associació, Institut de les Desigualtats i FFS

“Millora de la salut ocular juvenil al departament de Dakar” és un projecte amb vocació autosuficient i sostenible, i amb una estratègia integral que ha permès generar les condicions per a la continuïtat del mateix a llarg termini deixant equipaments en funcionament i professionals locals formats tant a nivell comunitari com escolar i sanitari.

Una aventura conjunta que ha demostrat que sumant esforços i creant sinergies es pot fer més i millor. I és que com apunta l’Organització Mundial de la Salut (OMS), al costat de les vacunacions, la millora de la visió és l’acció sanitària més eficient per combatre la pobresa.

Des d’aquí volem donar un cop més les gràcies a Fundació Probitas, finançadors del projecte, i a tots els socis i sòcies i professionals de les entitats implicades per fer d’aquest projecte una realitat. Perquè les accions de present ens ajuden a construir el futur. Perquè el tot és més que la suma de les parts. Seguim treballant i ho fem molt satisfets amb els resultats.