Sitapha Savané ambaixador a Kolda (Senegal)

L'Agència Catalana de Cooperació i la Federació Catalana de Basquetbol han signat, aquest dilluns 2 de desembre del 2013, al Palau de la Generalitat, un conveni pioner per potenciar la pràctica del bàsquet per millorar la qualitat de l'educació i de la salut en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament.

Durant l’acte de signatura, el director general de Cooperació al Desenvolupament, Sr. Carles Llorens ha destacat la importància de l’esport, no només com a font de salut i benestar, sinó com eina de desenvolupament per transformar la societat. El president de l'FCBQ, Sr. Joan Fa, ha posat de relleu la funció social de l’esport i la importància d’incloure la pràctica esportiva en les polítiques de desenvolupament.

El president d’Euroleague Basketball, Sr. Jordi Bertomeu, ha explicat en la seva intervenció la metodologia esportiva "One Team" que gràcies a diferents tècniques permet treballar amb col·lectius en dificultats i aconseguir resultats, i que s'aplicarà al Senegal de la mà del projecte "Un bàsquet per a l'educació i la salut a Kolda".

La directora de la Fundació Guné, Sra. Mònica Solé, i el director de la Fundació Ferreruela Sanfeliu, Sr. Xavier Caufape, han explicat el treball de les seves respectives entitats i han assegurat que el repte ara és garantir la continuïtat del projecte.

Finalment, el jugador professional del FIATC Joventut, Sr. Sitapha Savané, ha agraït la invitació en el projecte de cooperació internacional, que permetrà millorar les condicions de vida i el desenvolupament de molts infants del seu país i que algun dia puguin arribar en el lloc on es troba ell en aquest moment.

Més informació: http://www.basquetcatala.cat/noticies/3810