Cultura: Gestors culturals europeus visiten Lleida per a descobrir elmur.net

Vinguts d’Alemanya, Polònia i la República Txeca, durant tres dies coneixeran el teixit cultural de la ciutat i debatran les iniciatives de les diferents entitats culturals que representen

Un grup de 17 gestors culturals europeus està de visita a Lleida des d’ahir dijous, 7 de març i fins demà dissabte, per conèixer d'aprop el projecte cultural de la Fundació Ferreruela Sanfeliu i l'Associació Cultural TripleZeta, elmur.net i les seves projeccions diàries de vídeo-creació ciutadana a la cantonada del Passeig de Ronda amb el carrer Doctor Fleming.

La visita s'organitza dins el context del projecte de cooperació CAfE (Contemporary Art for Everyone - Art Contemporani per a Tothom), un projecte col·laboratiu emmarcat dins el programa GRUNDTVIG de la Comissió Europea i del que formen part una xarxa d'institucions culturals que treballen en el camp de les arts visuals contemporànies en l'espai públic com a eines per a la transformació social, així com en formes i estratègies d'educació i popularització de l'art entre el públic general no especialitzat.

Un dels objectius d'aquest projecte que es desenvoluparà al llarg dels propers dos anys, és l'intercanvi de bones pràctiques profesionals a nivell europeu, el diàleg i la col·laboració en els respectius projectes a nivell internacional.

elmur.net és un dels socis participants de CAfE, juntament amb la Fundació Art Transparent de Wrocraw (Polònia), la Regió de Dahme-SpreeWald a Brandenburg (Alemanya), l'associació de mànagers culturals MitOst amb seu a Berlín (Alemanya) i el Kulturni Centrum de Rehlovice (República Txeca).

Durant la seva estada, els gestors culturals coneixeran la ciutat de Lleida i el seu teixit cultural. Entre les visites programades està el Museu d'Art Jaume Morera i la Seu Vella, passant pel centre històric, el Rectorat de la Universitat de Lleida, el Museu de Lleida i la Llotja, entre altres espais significatius de la ciutat.