Educació per al Desenvolupament: 'Contes per la salut' en marxa.

Aprenem sobre els valors participant!

El projecte de "Contes per a la Salut" de l'Àrea d'Educació per al Desenvolupament de la FFS ja està en marxa.

"Contes per la salut" compta amb la col·laboració de la companyia de teatre Arrencacebes i de Carles Pijuan en el disseny de l'escenografia. Amb una biblioteca com a protagonista de l'escenografia, de la que els talleristes n'extrauen quatre contes que faciliten la reflexió sobre diversos aspectes vinculats al dret a la salut. Aquest taller dirigit a nens i nenes d'entre 3 i 12 anys i la comunitat educativa que els envolta, ens convida a posar-nos en la pell de l'altre amb una mirada crítica però optimista, pretén fomentar la consciencia de la pròpia identitat física i social, i portar a la consciencia els mecanismes de les nostres actuacions a través de les situacions que susciten els contes.

Una activitat que s'està duent a terme durant aquest curs 2012-2013 a tres escoles  de Lleida i província amb diferents perfils i que s'exportarà a altres escenaris sempre que sigui possible.

En aquesta segona fase de desenvolupament del projecte la FFS compta amb el suport de dos entitats lleidatanes que han ajudat a enriquir l'activitat. D'una banda, l'Associació Antisida de Lleida que ens aporta una llarga experiència en activitats educatives en relació a l'àmbit de la salut. D'altra banda, l'Associació de Senegalesos de Lleida i Província ens ajuda a apropar-nos de primera mà a la realitat africana.

Des de la FFS estem convençuts que tant sols a través de la sensibilització envers les desigualtats, per la via de la reflexió i posant-nos en la pell de l'altre es pot construir una societat més justa.

El projecte "Contes per la Salut" es desenvolupa amb la col·laboració de l'Ajuntament i la Diputació de Lleida.